(Car Park / De Konkurrent)
Dit synthpop-duo uit Baltimore maakt studentikoze liedjes die je met hun
charmante sound moeiteloos inpakken. Ear PWR lijkt de hippe
retrotunes van het type new wave meets Italo-disco zo uit de
mouw te schudden. Helemaal in lijn met de al jaren voortdurende
eighties-revival horen we vrolijke snelle toetsenriedeltjes en
bliepjes, aangevuld met akoestische trommeltjes en een antieke drummachine.
Een van de leukste nummers is Baby Houses.
Toeteniste Sarah Reynolds is lastig te verstaan: haar zoete meisjesachtige
stem wordt regelmatig weggeblazen door de analoge synths. Ear PWR
produceert hapklaar hipstervoer, wat een tijdje hun zwakkere kant kan
maskeren, maar niet lang. Al bij de tweede luisterbeurt blijken de liedjes
niet veel om het lijf te hebben, zowel wat teksten betreft als
composities.
Bandlid twee is Devin Booze, die zijn eigen instrumentarium leerde bouwen aan het North Carolina Institute of Technology (opgericht door de grote Robert Moog zelf). Het lijkt erop dat Booze liever uitzocht welke geluiden zijn apparaten allemaal konden maken dan energie stak in het schrijven van goeie liedjes. Resultaat: veel vorm, weinig inhoud. Ear PWR blijft hier nog steken in bubblegumpop die eenmaal opgeblazen iets te snel uiteenspat. Maar we blijven toch benieuwd naar wat ze na dit debuut gaan doen want potentie heeft het duo wel. Download gratis twee nummers op LastFM .
Bandlid twee is Devin Booze, die zijn eigen instrumentarium leerde bouwen aan het North Carolina Institute of Technology (opgericht door de grote Robert Moog zelf). Het lijkt erop dat Booze liever uitzocht welke geluiden zijn apparaten allemaal konden maken dan energie stak in het schrijven van goeie liedjes. Resultaat: veel vorm, weinig inhoud. Ear PWR blijft hier nog steken in bubblegumpop die eenmaal opgeblazen iets te snel uiteenspat. Maar we blijven toch benieuwd naar wat ze na dit debuut gaan doen want potentie heeft het duo wel. Download gratis twee nummers op LastFM .