Het zal niemand die ook maar enigszins in het IFFR geïnteresseerd is ontgaan zijn: de ‘tijgerbalsemtijger’ is vervangen door een strakke variant, ontworpen door het Rotterdamse collectief 75B.
Uit het persbericht: ‘Het festival wil met een nieuw logo markeren dat het actief reageert op recente ontwikkelingen in de kunstzinnige film en filmgerelateerde beeldende kunst.’ En: ‘De tijger in het nieuwe logo maakt contact, kijkt aan en dwingt tot reactie.’
Dat laatste is zeker waar. Enkele van de reacties die we opvingen:
‘Somebody said it looks like a catfood commercial!’
‘Het is nogal Hello Kitty.’
‘Komt deze tijger straks ook op de vaandels te hangen?’
Dat liegt er niet om, maar de mensch houdt nou eenmaal niet van verandering. Wat we graag willen weten: wat vindt ú nou van het nieuwe logo?
Reacties
http://www.zone5300.nl/special/iffr2009/616/
tja, kom ik op terug .. of nie
Nijntje!!
Ik vind het logo te steriel. Je kan de poster van het Filmfestival gewoon
in een operatiekamer van een ziekenhuis ophangen, zo gedesinfecteerd is
het....
Reactie toevoegen