Jim Jarmusch
Filmmaker Jim Jarmusch heeft een ijzeren reputatie. Naar zijn films wordt
uitgekeken, en daarna worden ze door de critici - terecht - welwillend
besproken. Ook met zijn nieuwste film Only Lovers Left Alive zal dat
wel weer gebeuren, maar die pluimen en veren zal Jarmusch dan vooral te
danken hebben aan de goodwill die hij heeft opgebouwd met zijn vorige films
- Dead Man, Broken Flowers, Ghost Dog, Night on Earth en noem ze
maar op - want deze keer is er weinig om heel enthousiast over te raken.
Het is best een aardige film, maar het verhaal over een sophisticated vampierechtpaar komt niet echt op gang, is nergens heel boeiend, en wordt ten slotte van een eind voorzien door simpelweg op de stopknop te drukken. Pluspunten zijn vampirella Tilda Swinton, de broeierig-barokke gothic atmosfeer en de subtiele grappen, maar die kun je weer wegstrepen tegen een wel heel erg cultureel correcte weltschmerzdracula (Tom Hiddleston) en het alsmaar voortpruttelende verhaal, dat enkel even uit de eerste versnelling raakt tijdens het kortstondige bezoek van een opstandig en onbetrouwbaar vampierzusje. Beetje bloedeloze film, pun intended.
Only Lovers Left Alive draait vanaf vandaag in de Nederlandse bioscopen
Het is best een aardige film, maar het verhaal over een sophisticated vampierechtpaar komt niet echt op gang, is nergens heel boeiend, en wordt ten slotte van een eind voorzien door simpelweg op de stopknop te drukken. Pluspunten zijn vampirella Tilda Swinton, de broeierig-barokke gothic atmosfeer en de subtiele grappen, maar die kun je weer wegstrepen tegen een wel heel erg cultureel correcte weltschmerzdracula (Tom Hiddleston) en het alsmaar voortpruttelende verhaal, dat enkel even uit de eerste versnelling raakt tijdens het kortstondige bezoek van een opstandig en onbetrouwbaar vampierzusje. Beetje bloedeloze film, pun intended.
Only Lovers Left Alive draait vanaf vandaag in de Nederlandse bioscopen